1 Silent Reader [s]
Home Twitter Facebook Instagram YouTube Follow
GadisBOO
entries profile tagboard links



16 December 2011
Tutorials : Scrollbar Tepi Blog @4:15 pm | 0 individual(s)

Hello guys , hari ni aku nak buat tutorial coz ada permintaan . haa cuba tgok kat baw ni . adek ni mtk tolong laa.
See ?? kesian kan adek ni tau . so irnaa nak buad tuto laa . dia mksudkan tu yang ni . Korang nampak tak benda warna pink yang tepi belog aku , yang bila korang scroll kebawah , dia akan turun . Nampak tak ? Itu nama dia ScrollBar <- Nama aku beri . Tapi aku taktahu korang panggil apa .

Okay , let's get a started .

1. Pergi tekan Design dan seterusnya tekan Edit Html
2. Picit Ctrl+F dan cari perkataan comel ni :
 ]]></b:skin> 
3. Dah jumpa kan ? Korang copy code dibawah dekat atas code ]]></b:skin> tadi tu
::-webkit-scrollbar{
height:12px;
width: 12px;
background: #FFFFFF;
}
::-webkit-scrollbar-thumb {
background-color: #000000;
-moz-border-radius: 10px;
border-radius: 10px;
}
 Dah paste , jangan lupa preview sebab aku takut korang punya ada masalah
 Dah preview dan yakin tak ada masalah , save dan Gelak macam pocong dapat mangsa

  • Purple : Warna background
  • Merah : Lebar dia
  • Kuning : Bar yang warna pink tu

p/s : Gud luck buadak sweet ^^

Labels: