1 Silent Reader [s]
Home Twitter Facebook Instagram YouTube Follow
GadisBOO
entries profile tagboard links



23 July 2012
Ramadhan ku :) @1:04 am | 0 individual(s)

Alhamdulillah.. Hari ini merupakan hari pertama berpuasa. Syukur, puasa pertama sudah pun kita tunaikan sebentar tadi. Tenang je hati beribadah hari ni. Haha, walaupun hari ni lambat sikid bangun alaa pukul sembilan je pun tapi ibadah kiter alhamdulillah banyak jugak. Tadi, bangun-bangun ja terus tengok handphone kod-kod laa ada message masuk. Dan ternyata bukan jak message yang masuk, misscall pun bukan main banyak. 26 miss message and 17 misscall. Haha, check punya check engat kan dari siapa rupanya kawan, kazen, teacher kiterr wish happy ramadhan laa. And then, yang konfius nya ada 4 nombor misteri siap calling me sayang, dear, honey and baby? Heeeuw bila masa pulak nama aku sayang, dear, honey, baby ni? Excuse laa, my name is Erna Ahmad not your sayang, dear, honey, baby? Herh, sah-sah silap orang atau buat-buad salah kod orang tu. Hahaha, budu punya orang bulan puasa pun nak bergatai. Sorry laa, saya masih sendiri. Saya takda pathner lagi. Nak berkenalan dengan saya, sila datang rumah jumpa my family, baru best kan kan kan Haha. Sumpah, bila baca balik semua message-message tu tersenyum tersenggih sendiri, tak sangka banyak jugak yang sayang dekat aku kan? Heee, thanksyouu uolls. Sayang korang semua, muahhh :P

Alamak lari dari cerita laa pulak. Haha takpa-takpa macam ni nak gii tahu sat ape aktiviti kiterr hari ni. Firstly, Mandi, then siap-siap kemas rumah. Sebab, my nephew belum bangun lagi. Haih, kalau kasih dah bangun alamat tak kan bersih rumah. Mainan dia konfem bersepah sana sini. Spoil betol kan budak kecik tu. Tuhan je yang tahu betapa manja dan nakal yang si kecik tu. Dah selesai bersihkan rumah sapu ini itu, lipat kain, besihkan dapur dan toilet. Kemudian, bangun pulak si kecik tu. Sumpah, macam nak migrin pun ada tapi tetap dengan muka rileks tenang jak. Bukan apa, selang beberapa minit konfem dia akan beraksi dengan jaya nya. Setelah Berjaya memujuk melayan karenah nya apalagi, terus bagi mandi, bagi makan, putarkan disc upin ipin dia, buatkan susu anmum then tido petang. Hehe, maklum laa sekarang  kiter kan jadi babysitter sepenuh masa.
 
Haha, sila abaikan gambar kat atas ni. Budak dua orang ni memang celedak sikid. Takda kerja kan. Gambar lepas solat terawikh :P
Okkayy, petang pun menjelang. Pukul empat lebih lepas jak solat asar. Cadang-cadang nak pergi cuci kereta kat eastern tu. Haha, maklum laa kan baru dapat lesen P. Ceh, nak tayang sikid. Heeee, malu! Macam aku je yang ada lesen tu kan kan, alaa erna orang lain pun ada jugak laa. K/fine. Haha saja jak tu. Nak tambahkan story. Hehe, ok siap punya siap, memang nak hantar kereta kat “Bling car wash” pun yang dekat eastern tu. Dah simpan kereta kat situ, malas nak tunggu apa lagi kiterr pun masuk eastern mall laa then round-round mall tu. Tengok baju-baju. Heehe, sumpah memang penat jugak putar-putar mall tu. Maklum laa, kan bulan puasa. Tapi di situ aku hairan, puasa-puasa pun mall tu perghhh! punya laa banyak orang, majority kaum cina. Melayu pun apa kurangnya. Sibuk shopping untuk sukai kod. Entah laa,,

Untuk makluman anda, ceh untuk makluman awak-awak semua kita jalan bukan seorang-seorang OK? Haha, kiterr jalan with my sister-in-law and my cute nephew kasih nur humaira laa. Budak kecik tu mana boleee di tinggal. Mesti ikud sama, kalau tak konfem satu kampong akan dengar suara dia bila da nangis Hahaha. Bila round punya round tetiba jumpa kawan servay. Hee, diorang cakap aku makin chubby. Haha eya meh? Kak nia siap calling me bondeng? Ngee, nama tu masih wujud rupanya -,-'. Jalan punya jalan lagi terjumpa la pulak kawan lama aku. Ceh, macam terpaku pulak dia tengok aku. Ngeee, dia say happy ramadhan then siap cakap aku makin hari makin comel/cute?! Alamak, tu mengejek peril ke apa? Nak minta no phone pulak tu. Haha, matai laa. Naik tingkat tiga, jumpa kawan zaman sekolah rendah pulak, si Eiqil. Pulak, cakap perkara yang sama qahyum cakap kan dekat aku tadi. Mintak no phone jugak. Haih, diorang ni macam tahu-tahu jak hubungan aku dalam kerumitan sekarang ni kan kan. Dan apesal laa semua kawan aku jumpa hari ni semua kawan lelaki aku yang dulu haaa? Macam tahu-tahu jak diorang ni tentang keadaan aku sekarang. Yang chantek nya lagi, diorang yang tegur cam muka aku dulu. Dengan selamba nya aku buad muka tak tahu ja. Haha, sumpah serius memang aku alaa-alaa tak kenal pun. Sorry eh, tapi takpa korang da tegur aku aku pun macam da ingat-ingat semula. Btw, thanksyouu laa sebab kata aku ni makin hari makin cute. Sangat laa -,-‘. Ngee petua dia, jangan suka stres, berfikiran positif dan senyum selalu. Itu kan satu sedekah. Alhamdulillah.. Thanks to Allah (:

Setelah penat meround, pii bazaar ramadhan beli makan untuk berbuka sikid kemudian pulang sebab tak sedar berjalan rupanya dah pukul enam dua minit. Berapa minit ja lagi nak berbuka, bukan main pecut nya aku drive kereta. Haha, malang nya jalan masih traffic jem. Finally, selamat sampai rumah. Alhamdulillah, azan dah berkumandang menandakan masuk waktu magrib dan untuk berbuka puasa. Selamat berbuka puasa, dan selamat menunaikan solat fardhu sekaligus sembahyang terawikh (:
Sorry, haha mata saya ada bengkak sikit sebab beberapa hari ni asyik mengeluarkan airmata jak. Buruk kan? Then, rabut pulak makin meningkat.
MOOD :  Tido Dua Subuh.
Lambat post entri ni, sepatutnya semalam.