1 Silent Reader [s]
Home Twitter Facebook Instagram YouTube Follow
GadisBOO
entries profile tagboard links



07 January 2014
Kerana Ku Sanggup (Undur diri) @3:58 am | 0 individual(s)


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
"Saya gembira tak bermakna bahagia. Saya ceria tak bermakna sedang bersukacita"
Ya Allah.. Apa yang telah aku lakukan ni? Aku tahu aku berdosa. Aku tahu aku jahat. Aku tahu aku hanya ingin mencari simpati.  Atau ingin mengambil kesempatan? Kenapa aku perlu jadi begini? Ya tuhan, siapa sebenarnya dalam diri ku ini? Mana perginya irna yang selalu tabah? Kenapa aku harus jadi begini? Kenapa perlu banyak tanda soal bermain di fikiran ku?



Aku tak boleh buat begini. Dia (syafiqah) juga wanita macam aku. Aku tahu aku salah. Kalau aku dalam situasi nya mesti aku juga rasa sakit hati bila “boyfriend” nya dekat semula dengan “ex-girlfriend” nya. Aku tahu awak tak pernah cerita dengan dia mengenai aku yang selalu call, mesej, whatsapp fuad and so on. Sebagai seorang wanita pasti rasa sakit bila dapat tahu hal sebegini. May be sebab aku kamu bergaduh kan? Jujur? Aku tak mahu jadi hipokrit. Kesian syafiqah. Meskipun usia dia berbeza tapi dia juga remaja yang inginkan perhatian dengan pasangan dia. Irna tahu bila dia dapat tahu yang irna selalu contact awak pasti dia rasa sedih, kecewa dengan awak. Kerana dalam diam awak sempat melayan kerenah budak sabah ni yang terkadang mengada-ngada. Dan I know, ini salah satu sebab kamu “tersalah faham” right? I am sorry, serius takda niat pun nak buat macam tu. Irna tahu, irna telah banyak menyusahkan hidup awak fuad. *Irna cukup, cukuplah. Aku tahu aku perlu lakukan sesuatu yang boleh buat awak dan dia berbaik semula. (Ya aku perlu lakukan itu)

Ya Allah, apa aku harus berundur diri? Apa aku harus melupakan dia? Apa aku harus berjauh jarak dengannya? Bukan aku kah yang ingin melihat dia bahagia? Lalu kenapa aku harus mengambil perihatiannya? Lalu kenapa aku selalu mencari simpati darinya? Aku tahu, memang sukar untuk melupakannya. Meskipun itu tersangat mustahil dan berat bagiku, aku perlu lakukan. Ya sebab aku terlalu sayangkan dialah, maka aku harus berkorban (hati) untuk melihat kebahagiaanya. (Ya Allah, bantu aku untuk melalui dugaanMu yang satu ini)

Dear, awak. Jangan sesekali abaikan dia (syafiqah). Irna tahu dia adalah yang terbaik untuk awak. Jangan pernah bertindak terburu-buru, selalu pikir yang positif. Bincang elok-elok. Jangan terlalu emosi dan ego. Awak kena sabar untuk orang yang awak sayang. Saya tahu awak boleh. Awak, lepas ni abaikan saja kerenah saya yang terkadang mengada-ngada ek? Yang tergedik-gedik inginkan perhatian dari awak. InsyaAllah irna akan bertahan hati, irna akan cuba jauh jarak. Tapi tak bermakna akan melupakan awak. Sebab awak pun tahu kan yang "melupakan" itu ter-sangat sukar. Irna nak awak bahagia. Irna taknak jadi punca awak dan dia bergaduh dan jadi salah faham nantinya. Awak juga kan yang pernah bilang yang irna ni seorang wanita kuat? Ya awak, saya akan selalu kuat demi awak. Janji dengan irna, yang awak akan selalu bagi perhatian lebih dengan wanita pilihan awak. Bukan dengan saya lagi. Sewajarnya dia lah (syafiqah) yang harus dapat perhatian tu. Caring, loving, concern semua itu harus untuk dia. Ya? 
Awak jangan risau dengan keadaan saya. Saya kan da besar. Saya da tak manja da. Meskipun sangat sakit, perih dan terlalu parah nak buat, saya tahu yang saya selalu harus kena kuat. Tamau lemah-lemah kan? *senyumdenganairmata
Dear sweetie syafiqah, irna minta maaf sebab beberapa hari ni irna telah mengambil perhatian fuad dari awak. Irna tahu irna selfie. Syafiqah, irna minta tolong jangan pernah buat fuad kecewa seperti mana yang irna pernah buat dengan dia dulu. (dengan melepaskan lelaki sebaik dia pergi tanpa alasan yang jelas) Irna tahu syafiqah banyak kawan lelaki. Tapi tolong, tolong layan fuad sebagai seorang  teman lelaki. Bukannya kawan lelaki. Fuad pun perlukan perhatian dari awak syafiqah. I know, you know what I mean, right? Irna tahu syafiqah dapat bahagiakan fuad. Tolong jaga dia yaa? Percayalah fuad seorang lelaki yang lain daripada yang lain. Irna pasti syafiqah tak akan pernah menyesal sebab berjumpa lelaki sebaik dia. Please, jaga dia baik-baik. (kerana kesempatan kedua yang tak akan mungkin pernah ada) *ingat tu. Irna bagi tanggungjawab ni dengan awak (sebab bukan lelaki saja yang perlu bertanggungjawab, kita wanita pun perlu). Irna tahu, syafiqah boleh. Thank you girl.


(Walau sakit tengok gambar ni, kerana saya sanggup laa saya rela masukkan kat my baby blog ni)
Irna harap pengorbanan irna tidak sia-sia. Irna doakan semoga hubungan fuad dengan syafiqah berkekalan. Amin.. ( I will miss you, fuad )
*Maaf irna curi gambar ni kat album facebook fuad.
Your friend. Maybe.
Ku terima walau sakit hati